יום שישי, 2 בנובמבר 2012

מֵחַכָּה לִמְכַוֵּן הַפְּסַנְתֵּרִים


אמרתי שאכתוב לה שיר.
משפט שהוא תקציר הדברים שאמרתי. הוא רק חלק מהאמת.  ואם אני מגיע למקום שבו אני מספר רק חלק מהאמת, עדיף כבר לשקר עד שיעופו לי השיניים מהפה.
מה שאמרתי לה היה: 'אני אכתוב לך את השיר רק אם תשכבי איתי'.
משפט שכמעט עשה אותי הבנאדם הכי נמוך בעולם.  היא הסכימה על המקום, כך שאנחנו כבר שניים.
"למה?"ׁ
שְאַל עוד פעם
"למה?"
שְאל עוד פעם ונסה להרגיש כמה השאלה חלולה. היא שייכת לחיים שלי כמו משהו שראוי לדימוי חזק.
מה זאת אומרת "למה"?
למה אני רוצה לשכב אתה? למה הצעתי לה הצעה כזו?  למה אני כותב?
מה חשוב כל ה"למה"?   ונגיד שאני יכול לענות.  עניתי. יש סיכוי שמשהו מהתשובות האלה הוא יותר מערימה של מילים מטופשות?  ונגיד שהגעתי לאמת ועונה אותה - העולם נהיה טוב יותר?  לי נגלה יותר אור?
מספיק עם ה"למה". אין "למה". יש לחיות את החיים. לפעול ולהגיב.
אחרי שסגרנו, דיברנו קצת על סוג הזונה שהעיסקה הזו עושה אותה.
-זונה רגילה (היא אומרת)
-אין מצב
-רגילה רגילה. אני פותחת רגליים ומשלמים לי על זה. מה העניין?
-לא נראה לי
-מה...אוקי,  בטח שלא נראה לך. מה, כי התשלום הוא  השיר שלך?
-כן
-אפשר רגע לשאול אותך, אל תיעלב, מי אתה חושב שאתה? אתה באמת חושב שהשיר שלך הוא איזה משהו נורא מיוחד?
-
-אתה משלם בשביל סקס מותק.  אם לא היית כזה פוץ, השיר הקדוש שלך בכלל לא היה נולד.  תחשוב על זה. אתה לא יכול לקבל אותי בחינם,  אז אתה משלם.  אין שום הבדל בינך לבין גברים אחרים שהולכים בתל אביב עם הכרס והשערות על הגב, ומשלמים למישהי שתגנח מתחתיהם במבטא רוסי.
-את נורא חכמה יחסית לזונה

-'זונה חכמה'?  תן לחשוב. יש מצב.
-שנייה. אבל את זונה חכמה במובן של 'חכמה יחסית לזונה'
-נכון
-כי את לא יוצאת כאן נורא חכמה. אם היית באמת חכמה, היית יכולה לקבל את השיר שלך בלי לשכב איתי
-נכון
-אולי בכלל את רוצה לשכב איתי


-את רוצה לשכב איתי?
-לא יודעת.  תשמע,  הענין הוא שלא ככה עושים את זה.
-ככה אני עושה את זה
-אז לא


-אתה עושה את זה לא נכון. אתה מכבה אותי מההתחלה.  זה קצת מצחיק.
-תלמדי אותי
-אתה רואה? אתה רואה?... אתה לא רואה, מה?  על זה בדיוק אני מדברת.  על ה"תלמדי אותי"  שלך..
-אני לא מבין
-בחיי שאני מתה שלא תדבר יותר.  תקשיב.  אתה לא נראה רע.  אתה מצחיק וחתיך.  עם נתוני הפתיחה שלך, הקסם אמור לקרות מעצמו.  הבעיה היא אחרת.  הבעיה שמי שנושא את נתוני הפתיחה האלה הוא אתה.
אתה יודע, לפני שנפגשנו בפעם הראשונה, כשקבענו, היו לי פרפרים בבטן.  הייתי מגורה מהמחשבה.
ואז הגעת אתה.  לא יודעת מה להגיד. יש בך משהו שמכבה. אתה כאילו, אבל לא באמת. אתה קצת חכם מידי. מצחיק מידי. אתה לא אמיתי נו. לא יודעת....יש לך בכלל מושג על מה אני מדברת?
-כן
-על מה אני מדברת?
-את מדברת על דבר שאני משדר, וגורם לאנשים לרצות לא להיות איתי. אני אומר 'אנשים' כי זה לא רק סקס, אלא גם איך שאני שר.
-מה זאת אומרת?
-הרגע הבנתי.  מה שקורה לי איתך הוא הדבר שקורה לי בזמן שאני מחזיק ביד מקרופון.  מין פגיעות אין סופית.  חולשה, אבל לא בקטע טוב.
אני חושב שאני חושב שאני מכוער ועלוב בשכנוע עצמי כל כך עמוק,  שאנשים מאמינים לי.
המנגנון פשוט, אנשים נמשכים לדברים יפים.  אני מצליח בשנייה לשכנע אותם שאני נורא מכוער. סוף סיפור.   הם לא יתעסקו איתי.
אני באמת טוב.  יוסי אומר שצריך להעביר אמת.  שאנשים מחפשים משהו אמיתי. ואני כל הזמן לא מבין למה אני לא מצליח להעביר את האמת הזו.  אז זהו שאני מצליח, אני אפילו מעולה בזה.  רק שהאמת שלי עושה לאנשים לעבור לצד השני של הכביש.
-אולי
-אז תשכבי איתי?
-אני אחשוב על זה.

-זונה לירית?
-בולשיט

היא הסכימה, אבל נראה לי שהיא לא התכוונה באמת . את השיר גמרתי לכתוב.  הודעתי לה בנון שלנטיות.  מה שרציתי שיקרה, שהיא תכשכש בזנב ותקבע איתי. ובכן, זה לא קרה.  נראה לי שהיא התחרטה.
אני יודע שהיא נורא רצתה את השיר.  יכול להיות שברגעים אלה ממש היא עסוקה באיזו בעיה ארצית, ייקח לה עוד חצי יום והיא תתקשר אלי לקבוע.
יכול להיות, אבל לי אין סבלנות. אני מפרסם את השיר היום.
חשבתי קצת, אם אני מפרסם את השיר היום ולא מחכה לה שתתקשר, זה אומר שאני רוצה את השיר יותר מאשר אני רוצה אותה.
אני מקווה שהיא נעלבת קצת.













fabian perez. תודה לרונית כהן.




15 תגובות:

  1. תגובה מפרגנת.
    מה יותר גרוע להיות זונה או להיות לקוח של זונה? ומה קורה כשהכל מתהפך, האם זונה שלא גווה את התשלום שמגיע לה היא עדיין "זונה"? האם היא "זונה מהותית" בגלל ההתכוונות או שהיא הופכת לזונה ברגע האקט? נושא מרתק... ואגב, מה עם הלקוח שנשאר עם התשלום ביד, האם הוא לקוח אם קיבל את שביקש בלא תמורה? ואם הוא מתעקש לשלם הוא מתנהג ביושר או שהוא סתם בן זונה שלא נותן לבחורה להינות וחייב להזכיר לה שהיא זונה????

    השבמחק
  2. אהבתי מאד. בעיקר את מכוון המיתרים הוא מכוון הפסנתרים, לו כל אשה מייחלת!!!

    השבמחק
  3. אז מה שאתה אומר זה שאתה רוצה שהיא תאהב אותך גם כשזה רק זיון בשבילך? אני אומרת אתה אבל מתכוונת כל גבר. ולמה היא הזונה והגבר נשאר גבר? אולי אתה הזונה, המשורר שנותן שיר, שהוא הרבה יותר מסקס, ומקבל תשלום בגוף. כל אחד יכול להזדיין, אבל לא כל אחד יכול לכתוב כזה שיר. אז נתת לה משהו יקר ערך עבור האפשרות שאולי היא תרצה אותך. איפה פה הנמיכות? רק בקלישאות.
    השיר נהדר, באמת. וגם הפוסט.

    השבמחק
  4. בדיוק לזה התכוונתי. תודה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תרגמתי אותו לאנגלית. רוצה לראות?

      מחק
    2. בטח שאני רוצה. ברור. אני גם מת לדעת עם מי אני מדבר.

      מחק
    3. Leave me blue and hard
      Leave at the emergency room for hopes
      Leave at a shelter for wretched women
      Leave me please
      In a bed where men’s moan cover every sound
      In a bed where birds corpses rot
      In a bed made of wet covers
      I sleep with you dry
      Even for a pathetic woman, loose and sinful
      There is one man out there who can pull her strings
      For him I am moist with dew, for him I open in the middle
      Your neck lies on the train track and in songs of the hoes
      This is my time to exit of your grave

      And wait for the piano tuner

      הפורמט לא עובד פה, עמך הסליחה. עקבתי אחרי הפורמט שלך. שמי מירב.

      מחק
    4. ראשית, זה נורא יפה.
      לקחת את השיר ועשית ממנו משהו חדש שהוא שלך. זה בעיקר מרגש אותי. מאוד. תודה.

      הפורמט איננו שלי. זו סונטה קלאסית (פטררקית), פורמט מפורסם וקנוני.
      לא חרזת. אז מה? לא יודע. זה יפה כמו שזה.

      (אנחנו חברים בפייסבוק?)

      שוב תודה.

      מחק
    5. יש שם שגיאה שאני לא יודעת איך לתקן פה - צריך למחוק את המילה טו אחרי אקסיט, אם אפשר, בבקשה. שמחה שמצא חן בעיניך. אין לי מושג בפורמט של שירה, כפי שאתה מבין. וכמובן שהשפה הופכת את השיר לאחר, אפילו אם מנסים לחרוז, מה שלא ניסיתי. אנחנו לא חברים בפייסבוק.

      מחק
    6. אני יכולה לשלוח את המתוקן, יש עוד כמה תיקונים תחביריים קטנים, אם תרצה.

      מחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. Leave me blue and hard
    Leave at the emergency room for hopes
    Leave at a shelter for wretched women
    Leave me please
    In a bed where moans of men cover every sound
    In a bed where birds corpses rot
    In a bed made with wet covers
    I sleep with you dry
    Even for a pathetic woman, loose and sinful
    There is one man out there who can pull her strings
    For him I am moist with dew, for him I open in the middle
    Your neck lies on the train track and in songs of the hoes
    This is my time to exit your grave

    And wait for the piano tuner

    השבמחק